Yoga & roll for runners

15-10-2017

 

Vorige week een uur lang met erg veel plezier een training Yoga&Roll 4 Runners oftewel core stability training met Self Myofascia Release gegeven aan Loopgroep Huissen.

Een groep van bijna 20 hardlopers zagen toen ze de zaal binnenliepen een paar matjes met diverse foamrollers op de grond en keken op een afstand met wat argwanende blikken mijn kant op:) Deze loopgroep staat altijd open voor nieuwe dingen, dus iedereen koos zijn of haar plek in de ruimte en wachtten af. Na een ont-in-spannende yoga-warming up kwamen de core-stability oefeningen. En zoals ik wel vaker zeg: "Al het goede komt in 3-en" dus veel oefeningen werden tot 3x toe herhaald…en die laatste keer die voel je echt branden:)

Middels een aantal yoga-stretch oefeningen werd er gewerkt aan het loslaten van spanningen in de heup-, bil- en beenspieren. Soms kom je er dan achter dat je benen veel flexibeler zijn door te ont-spannen dan door aan-te-spannen. 

Vervolgens maakten de atleten van Loopgroep Huissen kennis met Self Myofascial Releas met foamrollers om verklevingen in de bilspieren, heupen, hamstrings, quadriceps en kuiten aan te pakken. De spieren worden door het rollen losser (lees: meer flexibiliteit) en je stimuleert de doorbloeding. 

WaaromYoga&Roll 4Runners? 
- verbetert en versterkt je loophouding en rompstabiliteit 
- verbetert de algemene beweeglijkheid, souplesse en flexibiliteit
- verbetert de coördinatie en stabiliteit in spieren en gewrichten
- verbetert de kwaliteit en doorbloeding van de spieren
- ontspant stijve en verkorte spieren 
- verwijdert triggerpoints/knopen/verklevingen in het bindweefsel

Gisteravond een uur lang met erg veel plezier een training Yoga&Roll 4 Runners oftewel core stability training met Self Myofascia Release gegeven aan Loopgroep Huissen.

Een groep van bijna 20 hardlopers zagen toen ze de zaal binnenliepen een paar matjes met diverse foamrollers op de grond en keken op een afstand met wat argwanende blikken mijn kant op:) Deze loopgroep staat altijd open voor nieuwe dingen, dus iedereen koos zijn of haar plek in de ruimte en wachtten af. Na een ont-in-spannende yoga-warming up kwamen de core-stability oefeningen. En zoals ik wel vaker zeg: "Al het goede komt in 3-en" dus veel oefeningen werden tot 3x toe herhaald…en die laatste keer die voel je echt branden:)

Middels een aantal yoga-stretch oefeningen werd er gewerkt aan het loslaten van spanningen in de heup-, bil- en beenspieren. Soms kom je er dan achter dat je benen veel flexibeler zijn door te ont-spannen dan door aan-te-spannen. 

Vervolgens maakten de atleten van Loopgroep Huissen kennis met Self Myofascial Releas met foamrollers om verklevingen in de bilspieren, heupen, hamstrings, quadriceps en kuiten aan te pakken. De spieren worden door het rollen losser (lees: meer flexibiliteit) en je stimuleert de doorbloeding. 

WaaromYoga&Roll 4Runners? 
- verbetert en versterkt je loophouding en rompstabiliteit 
- verbetert de algemene beweeglijkheid, souplesse en flexibiliteit
- verbetert de coördinatie en stabiliteit in spieren en gewrichten
- verbetert de kwaliteit en doorbloeding van de spieren
- ontspant stijve en verkorte spieren 
- verwijdert triggerpoints/knopen/verklevingen in het bindweefsel

Hopelijk heeft iedereen goed kunnen slapen en valt de spierpijn vandaag en morgen mee!

 

 

Login om te reageren op dit bericht.

Reacties